وزیر نیرو: مشكلی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نداریم
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'مجید نامجو' روز دوشنبه در حاشیه دیدار با 'مهند السعدی' وزیر منابع آب عراق ، در محل وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگاران، افزود: بحث اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها جدی شده و گزینه های مختلفی برای اجرایی شدن آن مطرح است، اما ابتدا باید ستاد هدفمندی یارانه ها به ریاست رییس جمهوری به تصمیمی برسد كه این طرح چه زمانی و چگونه اجرایی شود.

وی افزود: وزارت نیرو قیمت تمام شده خدمات در حوزه خود را ارایه كرده است ، اما این قیمت باید از سوی سازمان هایی از جمله سازمان حسابرسی و همچنین ستاد هدفمندی یارانه ها مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه برسد.

نامجو در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال كمبود برق در سال آینده، نیز گفت: صنعت برق از سرعت و قابلیت بسیار خوبی برخوردار است و سازمان توسعه برق، امسال 9 هزار و 100 میلیارد تومان اوراق مشاركت به فروش خواهد رساند كه می تواند برای توسعه صنعت برق مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: نكته مهمی كه وجود دارد این است كه هم اكنون، رویكرد وزارت نیرو و صنعت برق كشور با توجه به اجرای طرح هدفمندی، ادامه اقدام های قبلی نیست كه به طور دایم نیروگاه بسازد و به ظرفیت برق كشور اضافه كند؛ بلكه با كارهای كم هزینه تر می توانیم همین پایداری را در شبكه برق كشور ایجاد كنیم.

وی از جمله این روش ها را كاهش تلفات و بالابردن راندمان نیروگاهها با ظرفیت موجود عنوان كرد و افزود: در صورت استفاده از این روش ها، دولت می تواند سرمایه گذاری های خود را به سمت بخش هایی كه نیاز بیشتری به این بودجه ها دارند، سوق دهد.

نامجو با بیان اینكه هم اكنون 63 هزار و 911 مگاوات برق وارد مدار كرده ایم و این میزان، ظرفیت بسیار قابل قبولی است، افزود: در بودجه سال 91 نیز افزایش اعتبار دیده شده، علاوه بر این، تسهیلاتی كه بندهای بودجه می توانست برای بهره ور كردن وزارت نیرو ایجاد كند، گنجانده شده است در نتیجه می توانیم از این ظرفیت ها برای توسعه آب و برق كشور استفاده كنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینكه روز به روز استفاده از ظرفیت های بودجه عمومی و اینكه پول نقد از خزانه دریافت و خرج كنیم، در حال محدود شدن است، افزود: این كاهش، سیاستی است كه دولت دنبال می كند تا گردش سرمایه را وارد جریان این حوزه كند و طرح ها را به سمتی پیش ببرد كه بخش دولتی كمتر دخالت كند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص آلودگی آب اروند رود نیز گفت: یكی از موضوع های گفتگو با وزیر منابع آب عراق آلودگی هایی بود كه وارد آب های ایران می شود و ایران اعلام كرده است برای رفع این مشكل، پیگیری های لازم را انجام داده است.

نامجو افزود: با توجه به اینكه فاضلاب بصره و ذهاب كشاورزی این شهر وارد اروند رود می شود، دو كشور باید با مشاركت یكدیگر، برای رفع این آلودگی ها، همكاری خوبی داشته باشند.

اقتصام 1070**1561





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: